Waar ligt de grens?: Dimitri Mevensen fietst van 4 tot 17 september de grens van België af ten voordele van de Mucovereniging

Fietssponsortocht ten voordele van de strijd tegen mucoviscidose

Op maandag 4 september is Dimitri Mevensen van start gegaan met zijn ronde van België per fiets. In twaalf etappes fietst hij samen met zijn hond Emiel de grens van België af, goed voor een tocht van 2.000 kilometer. Dat doet hij om geld in te zamelen voor de strijd tegen mucoviscidose of taaislijmziekte. Per gereden kilometer wil Dimitri 20 cent inzamelen. Op verschillende stopplaatsen zal Dimitri bovendien muco-aapjes verkopen.

Dimitri besliste om deze tocht aan te vatten toen hij met de fiets een kameraad met muco ging bezoeken die op dat moment in het ziekenhuis was opgenomen. Mucoviscidose is een ziekte waarbij abnormale dikke en taaie slijmen de ademhaling en de spijsvertering blokkeren. Dit veroorzaakt longproblemen, infecties maar kan ook leiden tot suikerziekte of darmverstoppingen.

Tijdens zijn fietstocht is Dimitri te volgen via zijn facebookpagina (https://www.facebook.com/sponsortochtmucoviscidose). Hij heeft ook een sponsorpagina via welke weg mensen Dimitri’s tocht kunnen steunen door middel van een online gift.

Ook hoopt Dimitri met zijn actie mensen te motiveren om een stukje van de tocht met hem mee te fietsen.

In bijlage vindt u de tekst die Dimitri zelf opstelde om zijn project voor te stellen. Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met Dimitri via [email protected] of 0484/60.01.92.

Roadbook van Waar ligt de grens

PDF - 1.5 Mb

Voorstelling Waar ligt de grens